Waarom zou je een frequent verzuimgesprek voeren als de reden van het verzuim volkomen terecht lijkt?
Dat is een vraag die ik vaak krijg. En ik snap 'm! Maar eerlijk?
Het antwoord is simpel: JA, dat moet! 😉
Het gaat niet alleen om het gesprek zelf, maar ook om het signaal dat je afgeeft aan je team.
We doen het allemaal wel eens...
Voor je het weet klikt het met de ene medewerker nét wat beter, maak je voor diegene meer tijd vrij en voelt de rest zich achtergesteld. En geloof me, dat gevoel sijpelt door in je hele team.
❌ Zo verlies je onbewust je leiderschap.
✅ Door consequent met iedereen een frequent verzuimgesprek te voeren – ongeacht de reden – zorg je voor duidelijkheid, gelijkwaardigheid en … rust.
Iedereen weet waar hij of zij aan toe is. Geen scheve gezichten, geen ruis.
✨ Dit levert het op…
Met elk gesprek pak je niet alleen verzuim aan, maar versterk je ook je team. Iedereen verdient een oprecht gesprek, ook bij ‘terecht’ verzuim. Die gesprekken? Goud waard. 💬✨
In mijn jaren als leidinggevende en verzuimadviseur heb ik talloze frequent verzuimgesprekken gevoerd. Stuk voor stuk leidden ze tot betere resultaten. Wil jij weten hoe je dit ook kan doen?
Meld je dan snel aan voor mijn gratis webinar aanpak frequent verzuim:
7 stappen voor duurzame verandering en minder frequent verzuim